Update en bijeenkomst 20 december 2022

Update en bijeenkomst 20 december 2022 Stichting MFC De Hardenberg Finsterwolde

18 december 2022

Vorige week schreef ik dat wij als bewonersorganisatie nog als enige koper zijn overgebleven van de oorspronkelijk 6 potentiële kopers.

Presentatie
Deze week ontvingen wij een mail van de projectmanager van de Gemeente dat wij vóór eind januari 2023 ons plan moeten presenteren.
Ook wordt er dan van ons verwacht dat wij:
1. Een bod doen waarvoor wij het geheel willen kopen.
2. Een helder inzicht geven hoe wij als rechtsvorm de organisatie willen vormgeven.
3. Een realistisch en onderbouwd financieel plan presenteren en hoe wij met subsidies de boel willen draaiende houden.
4. Aangeven hoeveel tijd wij denken nodig te hebben.

Wij zullen hier zeker gehoor aan geven en onze presentatie wordt gedragen door 9 verenigingen van dorpsbelangen en alle gebruikers van MFC De Hardenberg.

Gezamenlijke ambitie
Dit bericht komt dus een week nadat wij de Raad en het College hebben gevraagd of wij als bewonersorganisatie meegenomen kunnen worden in het ambitierapport hetgeen inhoudt hoe men een gezonde sportcultuur wil ontwikkelen met voldoende sportvoorziening in de gemeente Oldambt.
Wij als Stichting in oprichting gaan ervoor om de Hardenberg open te houden. Wij willen dus dat de Raad en het College zich uitspreekt over een gezamenlijke ambitie.
Wij hebben zeker een ambitie en ook velen met ons.

Support
Wij krijgen echt heel veel support en niet alleen uit de gemeente Oldambt maar ook van ver daarbuiten. Bizar, ongelofelijk, dom, geldverspilling en nog veel meer van zulke uitingen van ongeloof horen we over het besluit dat de collegepartijen in de raad op voorspraak van het College de Hardenberg willen sluiten, verkopen of slopen.

Waar zijn we nu mee bezig?
Afgelopen donderdag hebben we samen met de 9 verenigingen van Dorpsbelangen om tafel gezeten en hebben we nogmaals uitgesproken dat we met z’n allen blijven strijden om de Hardenberg open te houden. Op dinsdag 20 december a.s. gaan we om tafel met alle verenigingen die gebruik maken van MFC De Hardenberg. Alle verenigingen hebben, voor zover we weten, een uitnodiging ontvangen. Wanneer er nog gebruikers zijn die geen uitnodiging hebben ontvangen dan zijn ze bij deze van harte uitgenodigd om 19.00 uur in het Sportcafé Hardenberg.

We houden u op de hoogte.

Stichting MFC De Hardenberg i.o.

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Nieuws.

19 juni presentatie begroting aan gemeenteraad Oldambt - Stichting MFC De Hardenberg Finsterwolde

19 juni presentatie begroting aan gemeenteraad Oldambt

11 juni 2023 - Op verzoek van een aantal Raadsleden van de gemeente Oldambt, zal het bestuur van Stichting MFC de Hardenberg 19 juni 2023 om 19.30 uur in Halte Democratie de exploitatie begroting presenteren. Dit... lees verder »

Zwembad/Sportcomplex Finsterwolde weer benoemd tijdens het gasdebat