Gemeente Oldambt ontvangt businessplan Stichting MFC De Hardenberg

Gemeente Oldambt ontvangt businessplan Stichting MFC De Hardenberg Stichting MFC De Hardenberg Finsterwolde

, 1 februari 2023

Op 31 januari heeft het bestuur en medewerkers het plan gepresenteerd op het gemeentehuis in Winschoten.
Om voortgang in het proces te houden, had de gemeente als voorwaarde gesteld dat het plan op 30 januari voor 12.00 uur aangeleverd moest worden. Dit stuitte in december 2022 op verontwaardiging en weerstand bij het bestuur, maar door de krachten te bundelen en dankzij de inzet van onze vrijwilligers is het een week eerder dan vereist, gelukt om het plan aan te bieden.

De werkgroep Verkoop en wethouder Wunker hebben het plan ontvangen en na de presentatie op 31 januari 2023, medegedeeld dat ons voorstel op 7 februari 2023 zal worden voorgesteld aan het voltallige college van burgemeester en wethouders. De gemeente heeft de intentie uitgesproken om vervolgens dan in februari een voorlopig koopcontract te willen opstellen en ondertekenen.
Inhoudelijk kan de stichting en de gemeente Oldambt nog niet ingaan op het plan omdat het een vertrouwelijk document is.
Het bestuur van de stichting is overtuigd van een goed en deugdelijk plan wat door hun is opgesteld. De werkgroep en verkoopteam van de gemeente Oldambt zullen nu de verkoopvoorwaarden vaststellen en de Stichting hierover zo spoedig mogelijk informeren.